Saaren hautausmaa

Kirkontie 557, 59520 Saari kk.

Hautausmaa sijaitsee 200 metriä Saaren kirkon alapuolella Maironiemen keskusjaaman suuntaan. Hautausmaan vanha osa on  otettu käyttöön vuonna 1928 ja suuruudeltaan 1,53 hehtaaria. Uudempi osa Pappila, on otettu käyttöön vuonna 1981 ja suuruudeltaan 0,9 hehtaaria.

Alue on jaettu 12 osastoon, joista vanhalla puolella on seitsemän ja uudella puolella viisi. Käytävät rajaavat osastot toisistaan. Hautausmaa on aidattu ympäriinsään kuusiaidalla.

Ruumishuoneella on  leposija neljälle vainajalle. Pihapiirissä sijaitsee vuonna 1986 Antti Neuvosen suunnittelema sankarivainajien muistomerkki, Rauhan taipaleella.

Hautausmaa-alueella sijaitsee sankarihauta-alue, johon on haudattu oman pitäjän jatkosodassa kaatuneita vainajia yhteensä 114.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc