moniväriset huivit

Säännöllisesti toimivat kerhot

Haluatko tavata ihmisiä? Oletko eläkkeellä tai onko sinulla tekemisen puutetta? Oletko kiinnostunut myös hengellisistä asioista? Tule mukaan seurakunnan eri puolilla kokoontuviin piireihin ja muihin tilaisuuksiin.

Ystäväntupa

Ystäväntupa on kohtaamispaikka eri ikäisille seurakuntalaisille. Olet tervetullut mukaan ystäväntupaan tapaamaan tuttuja ja saamaan uusia ystäviä.

Ystäväntuvalla on tarjolla kahvia ja mukavaa yhdessäoloa. Kahvista on vapaaehtoinen maksu, joka menee Yhteisvastuulle.

Ystäväntuvat kokoontuvat maanantaisin Saaren seurakuntakeskuksella, torstaisin Parikkalan seurakuntatalolla ja noin kerran kuukaudessa tiistaisin Uukuniemen seurakuntatalolla Niukkalassa. Erityisesti Uukuniemen Ystäväntupaan kutsumme mukaan myös lapsiperheitä!

Omaishoitajat ja heidän läheisensä

Omaishoitajien ryhmä kokoontuu Parikkalan seurakuntatalon pienessä salissa kerran kuukaudessa. Ohjelmassa on hartaus, kahvia ja yhteistä ohjelmaa. Kerhonvetäjänä toimii Erja Koskimäki Omaishoitajien liitosta. Välillä mukana on myös seurakunnan diakoniatyöntekijä.

Omaishoitajien ryhmä on vertaistukiryhmä, jossa voi keskustella omaishoitajuuden iloista ja suruista ja yhdessä pohtia keinoja arjessa selviytymiseen. Ryhmässä on saatavilla ajankohtaista tietoa omaishoitajien oikeuksista, haettavista tuista ja erilaisista virkistysmahdollisuuksista omaishoitajielle ja heidän omaisilleen.

Ryhmässä suunnitellaan yhdessä myös virkistystoimintaa, jonne voi osallistua myös yhdessä hoidettavan omaisen kanssa.

Kehitysvammaisten kerho

Kehitysvammaisten ryhmä kokoontuu kerran kuukaudessa Parikkalassa ja Saarella. Ryhmän ohjaajana on vs. diakoniatyöntekijä Anni Parikka.

Ryhmään ovat tervetulleita kaikki, myös omaiset voivat tulla mukaan. Kerhon alussa vietetään yhteistä hartaushetkeä, jonka jälkeen kahvitellaan  mukavan yhdessäolon merkeissä. Ohjelmassa on  pelejä, musiikkia ja muuta mukavaa. Kerho kestää puolitoista tuntia.

Mielenhyvinvoinnin ryhmä

Mielenhyvinvoinnin ryhmä mielenterveyskuntoutujille kokoontuu noin kerran kuukaudessa maanantaisin klo 12. Ryhmä kokoontuu kuntouttavan päivätoiminnan tiloissa Parikkalan Hyvinvointikeskuksessa (Lehmuskuja 3). Lisätietoja saa diakoniatyöntekijä Jaana Vaittiselta.