Merkkipäivät

Seurakunta muistaa merkkipäivien merkeissä eri ikäisiä, eri tavoin. Kaikenikäisten syntymäpäivät ovat juhlimisen arvoisia!  Ne muistuttavat arvokkaasta Luojan lahjasta, elämästä.

Vauvaikäiset

Parikkalan seurakunnassa on jo muutaman vuoden ollut tapana lahjoittaa kastettavalle vauvalle vapaaehtoisten seurakuntalaisten kutomat villasukat. Sukat ovat malliltaan junasukat, joihin liittyy oma tarina. Sukkapaketin mukana on tuo tarina sekä, esitteitä seurakunnan järjestämästä perhetoiminnasta.

Vauvaperheitä on muistettu myös vanhalla karjalaisella perinteellä, rotinakäynnillä, jos vanhemmat niin haluavat. Tuliaiset ovat leivonnaisia ja elintarvikkeita, jotka on tarkoitettu äidin työn auttamiseksi.

1 - 4 -vuotiaat

Taaperoikäisiä seurakunta muistaa heidän merkkipäivänään onnittelukortein. Lisäksi 4 -vuotta täyttävät saavat kotiseurakunnalta Lasten Raamatun, joka on noudettavissa kirkkoherranvirastosta.

75-vuotiaat

Parikkalan seurakunta kutsuu kaikki 75-vuotta täyttävät keväisin ja syksyisin seurakunnan järjestämään syntymäpäiväjuhlaan kirjeitse, joihin on etukäteisilmoittautuminen.

80- ja 85-vuotiat

Kevättalvella seurakunta kutsuu yleensä tämän ikäryhmän merkkipäivähenkilöt yhteiseen juhlaan. Tapahtumaan on ennakkoilmoittautuminen.

90-vuotiaat ja sitä vanhemmat

Parikkalan seurakunta lähettää kaikille 90-vuotta täyttäville tai sitä vanhemmille seurakuntalaisille kirjeen ja kortin. Kirjeessä on maininta seurakunnan työntekijästä (pappi tai diakoni), joka voi tulla tervehdyskäynnille kutsusta. Kutsun voi esittää sankari itse tai hänen lähiomainen.

Ruusut ja freesiat