Jippii-pyhäkoulu

Pyhäkoulut

Pyhäkoulu on  lasten jumalanpalvelus. Pyhäkoulu sisältää hengellisiä lauluja, Raamatun kertomuksia, rukousta ja sillä voi olla yksinkertainen liturgia.

Pyhäkoulun kokoontumispäivä on ensisijaisesti sunnuntai. Pyhäkoulu voi kokoontua myös muuna päivänä. Silloin lepopäivän pyhittämisen sijasta toiminnan ideana on kokoontua yhteen oppimaan ja kokemaan sitä, mikä on ”pyhää”. Pyhyyden tunnistaminen on ihmiselle äärimmäisen tärkeä opittava asia.

Seurakuntamme pyhäkoulut

Sunnuntaina noin kerran kuukaudessa kokoontuvat pyhäkoulut:

• Tallipyhäkoulu Peltolan tallilla Kinnarniemessä. Lisätietoja Ulla Kujanpäältä p. 044 274 8768. (Nyt syksykaudella ei ole tallipyhistä)
  • Parikkalan siunauskappelin viereisessä ulkorakennuksessa/kirkon lasten-ja morsiushuoneessa on klo 10 alkavan messun yhteydessä saarnanaikainen pyhäkouluhetki noin kerran kuukaudessa. Ajankohdat ilmoitetaan kirkollisissa.

Arki-iltana tapahtuva pyhäkoulu:

• Arki-illan Jippiipyhis noin kerran kuukaudessa vuorotellen päiväkerhotilassa Parikkalassa (Pietarinkuja 2) ja Saaren seurakuntakeskuksella. Jippii Ilonpisarat lauluryhmää pitää meidän diakoni Jaana Vaittinen ja häneen voitte olla suoraan yhteydessä Jippii asioista. :)

Pyhäkouluista ilmoitetaan tarkemmin kirkollisissa ilmoituksissa Parikkalan-Rautjärven Sanomissa ja Itä Savossa, sekä myös Facebookissa ja nettisivujen Tapahtumat -osiossa.

Haluaisitko pitää pyhäkoulua? Jos vastasit kyllä niin ota yhteys minuun, Johannaan ja katsotaan yhdessä miten saisimme toiminnan aloitettua. :)

Pyhäkouluryhmä Jippii