lastenkirkko

Perhe-, vauva-, taapero- ja lastenkirkot

Jumalanpalvelus on aina kaikenikäisten yhteinen kokoontuminen, johon kaikki vauvasta vaariin ovat tervetulleita. Jumalanpalvelusta vietetään kuitenkin myös perhekirkon tai -messun nimellä useita kertoja vuodessa.

Perhekirkossa voi kokea konkreettisesti, että Taivaan Isän perheeseen kuuluvat kaikenikäiset. Silloin jumalanpalvelusta on suunnittelemassa ja toteuttamassa lapsia, heidän kotiväkeään ja heidän kanssaan työskenteleviä työntekijöitä, kummeja ja mummeja. Lapset yritetään huomioida jumalanpalveluksen pituudessa, musiikissa ja kaikessa, mitä tapahtuu.

Perhekirkko

Parikkalan seurakunnassa järjestetään vuosittain 3 - 4 perhemessua tai -kirkoa. Vuoden ensimmäinen perhemessu on Kynttilänpäivän perhemessu Parikkalan siunauskappelilla.

Vauva-, taapero- ja lastenkirkko

Parikkalan seurakunnassa järjestetään vuosittain useita  vauva- ja taaperokirkkoja, sekä lastenkirkkoja. Nimensä mukaisesti kirkkoon kutsutaan tuolloin erityisesti vauva- ja lapsiperheitä.Pääsiäis- ja joulukirkot toteutetaan sekä Parikkalan seurakuntatalolla, että Saaren seurakuntakeskuksella. Näihin kirkkohetkiin osallistuvat muun muassa päiväkotien ja esikouluryhmien lapset.

Taaperokirkko on musiikkivoittoinen lapsille ja lapsiperheille suunnattu lyhyt kirkkohetki. Lisäksi perhemuskarin yhteydessä pidetään kerran kaudessa Vauvakirkkohetki.

Toukokuussa on Parikkalan kirkossa kouluunsiunaamiskirkko kouluun lähteville. Saaren esikoululaiset siunataan koulutielle Saaren alakoululaisten kevätkirkon yhteydessä.

Elokuun puolessa välissä järjetettävien Saaren orpokotijuhlien yhteydessä vietetään perinteisesti lauantai-iltapäivänä lasten kirkkoa Saaren siunauskappelilla.

tossut