Lähetyksen myyjäiset

Lähetys

Lähetystyö on evankeliumin julistamista Jeesuksen antaman lähetyskäskyn mukaisesti. Se on Jumalan Sanan ja rakkauden levittämistä sanoin ja teoin. Lähetystyö on kaikki työalat läpäisevä kirkon perustehtävä.

Jokaisella seurakunnalla on omia nimikkolähettejä ja -kohteita, joita seurakunta tukee.

Lähetyksessä voit olla mukana rukoilemalla, osallistumalla lähetyspiireihin tai tapahtumiin. Nimikkolähetteihin voi olla myös yhteyksissä esimerkiksi sähköpostitse. Lähetyspiirit tukevat lähetystyötä keräämällä varoja lähetystyön hyväksi vapaaehtoisin lahjoituksin, kolehdein, kahvirahana ja arvonnoilla.

Alla lähettimme Miia da Silvan esittelyvideo. Miia on aloittanut Parikkalan seurakunnan lähettinä vuonna 2021.

Miia da Silva, Irlanti

YouTube-video

Lähetyspiirit

Seurakunnassamme toimii tällä hetkellä kuusi lähetyspiiriä, joihin jokainen on tervetullut. Lähetyspiirit kokoontuvat eri puolilla seurakuntaa joko kodeissa tai seurakunnan tiloissa.

Lähetyspiireissä pidetään hartaus, kuullaan tuoreimmat terveiset nimikkoläheteiltä ja puhutaan lähetyksestä. Joissain piireissä tehdään myös käsitöitä tai pidetään arpajaiset.

Lähetyspiirien ajat ja paikat saat selville kirkollisista ilmoituksista tai ottamalla yhteyttä seurakuntamme lähetysasioista vastaavaan diakoniin Jaana Vaittiseen p. 040 864 1236 tai jaana.vaittinen@evl.fi

Lähetyssoppi

Lähetyssoppi sijaitsee Parikkalan seurakuntatalon Takkahuoneessa. Soppi on auki käsityöpiirin aikana kevät- ja syyskaudella parittoman viikon keskiviikkona klo 12-14 tai sopimuksen mukaan. Kevätkaudella Lähetyssoppi on auki myös Parikkalan seurakuntatalolla pidettävien Yhteisöruokailujen yhteydessä torstaisin 15.2., 14.3. ja 18.4. klo 11.30-13.

Sopessa on myynnissä lähetystyön hyväksi käsitöitä, esimerkiksi villasukkia, lapasia ja kasseja sekä askartelutöitä kuten kortteja.

kädet maapallon ympärillä